Flygfält

Foto: Johnny Käll

Vårt flygfält, känt som ”Brelanda”, är beläget ca 20km nordost om Karlstad centrum. På fältet finns en gräsbana (135m x 45m), en linflygcirkel, en barack med värme, en altan, gasolgrill och matplats samt en “hangar”.

För att flyga på fältet ska du antingen vara medlem i KMFK eller vara inbjuden av KMFK medlem samt vara ansvarsförsäkrad för RC flyg. Obligatoriskt är också att du är innehavare av, samt att din modell är märkt med ditt Operatörs-ID från Transportstyrelsen

Parkering finns vid skogskanten ca70 m bortom infarten. Parkera inte på gärdena intill vårt flygfält.
Är parkeringen full så är det tillåtet att parkera längs med vägkanten

För dig som har mycket att bära så finns en lånevagn som kan användas för att transport till och från depå. Kod till lås fås på begäran

Fältregler Brelanda

Hitta hit:

Med GPS : Bredlanda ligger på : Latitud +59° 28′ 27.66″, Longitud +13° 46′ 40.97″ samt 81 meter över havet.

1) Åk E18 österut
2) Kör av vid avfart ”Ö. Fågelvik och sväng vänster i T-korsning
3) ”Sväng vänster i T-korsningen efter avfarten (mot Ö. Fågelvik K:A).
3) Efter ca 4 km ta avtagsväg mot ”Ökna”, Följ denna väg 7 km utan att ta av vid nästa skylt ”Ökna”
4) Efter ett skogsparti öppnar sig fälten, håll utkik efter en grön bom på högersidan av vägen, här är ingången till fältet.